Tanden trekken

Goede mondverzorging is erg belangrijk om de tanden en kiezen in een goede en gezonde staat te houden. Helaas kan het soms voorkomen dat het nodig is om een tand of kies te verwijderen. Als de tand niet meer te redden is, zorgt de tand of kies in dit geval alleen voor ongemakken zoals pijn, overgevoeligheid en slechte adem.

Het trekken van tanden of kiezen klinkt erger dan het is. We kunnen de tanden of kiezen namelijk trekken door middel van een pijnloze behandeling onder verdoving. Voor het trekken van tanden en hoeft u niet standaard naar de kaakchirurg. Wij kunnen de meeste tanden en kiezen gewoon in de tandartspraktijk verwijderen.

Verstandskies trekken

De verstandskiezen zijn de laatste tanden van het gebit die doorbreken. De verstandskiezen komen pas wanneer een persoon volwassen is. Niet iedereen krijgt alle verstandskiezen. Verstandskiezen kunnen voor problemen zorgen, daarom is het goed om op tijd te besluiten of ze verwijderd moeten worden of niet.

Wanneer verstandskiezen trekken?

Het trekken van een verstandskies gebeurt vaak preventief op de leeftijd van 17 tot 25 jaar. Verstandskiezen kunnen namelijk problemen veroorzaken op latere leeftijd. Verstandskiezen zijn moeilijk schoon te maken, omdat ze helemaal achter in de mond liggen. Dit kan leiden tot tandbederf en tandvleesontsteking. Deze problemen kunnen zich verspreiden in het gehele gebit en kunnen andere tanden en kiezen aantasten.

Als verstandskiezen pas getrokken worden op het moment dat het complicaties oplevert dan zal de behandeling een stuk moeilijker zijn. Twijfelt u of uw verstandskiezen getrokken moeten worden? Maak dan een afspraak. We kijken samen of een behandeling nodig is.